Baltic sea food – tai Interreg programos Baltic sea region projektas, kurio metu yra kuriamas tvarus ir lankstus verslo modelis B2B (verslas verslui), kuris galėtų būti pritaikomas vietinio maisto pardavimo tinklams (tai tokios tarpinės įmonės tarp ūkininkų ar smulkių gamintojų bei vartotojų, dažniausiai iš HoReCa sektoriaus).
Lietuvos kaimo turizmo asociacijos atstovai – prezidentė A.Vaitkuvienė ir projekto koordinatorė V.Strumskienė kovo 3-4 dienomis dalyvavo projekto partnerių susitikime Esbjerge (Danijoje). Esbjergas yra žinomas kaip Danijos naftos, dujų pramonę bei vėjo jėgainių eksporto veiklas vykdantis uostas. Net 80 % vėjų jėgainių, pastatytų įvairiose Europos šalyse, atkeliauja iš šio uosto. Sezono metu regionas kviečia stebėti migruojančius paukščius Vadeno jūros nacionaliniame parke, o žiemą laukiami austrių mėgėjai.
Projekto susitikimo metu kiekvienas projekte dalyvaujantis partneris pristatė nuveiktas bei planuojamas veiklas. LKTA per atskaitingą periodą suorganizavo du praktinius seminarus:
G.Astronominė kelionė su vietiniu maistu, kuris vyko lapkričio 8 d. Litexpo parodų rūmuose. Daugiau apie renginį galite skaityti ČIA, ČIA ir ČIA.
Kitas praktinis seminaras „Tinkamas valgiaraštis – įvaizdžio dalis. Vietinių produktų panaudojimas ir receptų pritaikymas“ vyko Kaune ir buvo skirtas kaimo turizmo bei kitų maitinimo paslaugų teikėjų kaime atstovams. Daugiau apie renginį skaitykite ČIA.
Kiti projekto rėmuose planuojami LKTA renginiai bus skirti verslo modelio, išleisto leidinio Vietinių maisto produktų pardavimų modelio verslas-verslui (B2B) vadovo bei rekomendacijų e-platformai pristatymui.
Projekto susitikimo metu taip pat buvo aptariami Veiksmų planai, parengti kiekvienos šalies pilotinėms organizacijoms, kurios realiai savo veikloje išbandys jiems pritaikytą verslo modelį B2B. Mūsų atstovai pristatė Lietuvos pilotinės organizacijos „Merkio produktai“ veiksmų planą. Parengtus pavyzdinius planus visų projekte dalyvaujančių šalių galima rasti projekto svetainėje - http://balticseaculinary.com/lithuania-operational-plan.
Renginio pabaigoje visiems dalyviams buvo suteikta galimybė susipažinti su vietove bei padegustuoti vietinio maisto patiekalų. Vietinio maisto vartojimo kultūra atsiranda iš žinojimo, kas yra vietinis produktas ir galimybės rinktis kuo daugiau vietinių produktų bei patiekalų. Palaikydami šią mintį vykdome Baltic sea food projektą bei kitas su vietinio maisto populiarinimu susijusias Lietuvos kaimo turizmo asociacijos veiklas. Eat local, think global!