Lietuvos kaimo turizmo asociacija jau trečius metus vykdo Interreg programos projektą Baltic Sea food. Šiame projekte mūsų misija yra skatinti vietinių produktų vartojimą ir gerinti visų šios grandies dalyvių kompetencijas. Grandinės dalyviai yra ūkininkai, smulkūs vietiniai maisto gamintojai, Horeca sektorius, kaimo turizmo sodybos, ūkininkų parduotuvėlės bei galutiniai vartotojai. Šio projekto apimtyje siekiame pastiprinti ūkininkų bendradarbiavimo su Horeca sektoriumi galimybes.
Labai džiaugiamės partneryste su Lietuvos restoranų vyriausiųjų virėjų ir konditerių asociacija ir jų noru bendradarbiauti. Krizinis laikotarpis maisto grandinės dalyvius privertė ieškoti naujų bendradarbiavimo galimybių, restoranų šefai pradėjo labiau domėtis vietine produkcija. Sustojusi ekonomika davė laiko ir erdvės pamąstymams ir norui pabandyti mūsų ūkininkų produktus platesniam ratui. Vasaros metu turėjome pora susitikimų su LVVK asociacijos nariais, vieną kartą dalyvavome jų renginyje, kitą kartą pasikvietėme į savo renginį. Tokiuose susitikimuose kvietėme dalyvauti ir ūkininkus, kurie nusiteikę bendradarbiauti su Horeca, atsižvelgti į jų pageidavimus ir pateikti pasiūlymus, atitinkančius sektoriaus poreikius.
Liepos mėnesį organizavome renginį, kurio metu ūkininkai pristatė savo produkciją, o vietinio maisto tinklas „Rupūs miltai“ supažindino su bendradarbiavimo modeliu (B2B). „Rupūs“ miltai tai žemės ūkio kooperatinė bendrovė, siūlanti Lietuvos ekologiniuose ūkiuose užaugintą produkciją. Tai tarpininkas tarp ūkininko ir Horeca sektoriaus, besirūpinantis produkcijos rinkodara, logistika ir pardavimais. Kaune yra įkurta ir jų fizinė parduotuvė, kur kiekvienas užsukęs turi galimybę įsigyti šviežių kaimiškų produktų. Renginyje buvo galimybė ne tik gyvai pabendrauti su ūkininkais, padegustuoti jų siūlomų produktų, bet ir gauti realius pasiūlymus, atitinkančius restoranų bei kavinių poreikius.
Tęsiant gražią draugystę rugsėjo pradžioje LKTA dalyvavo Lietuvos vyriausiųjų virėjų ir konditerių asociacijos organizuojamame renginyje, kurio metu virtuvėms šefams pristatomos maisto technologinės naujovės, nauji skonių deriniai bei viskas, kas skirta užtikrinti maisto saugos ir higienos reikalavimus šiame sektoriuje. Renginyje pakvietėme sudalyvauti Lietuvos daržovių augintojų asociacijos narius bei dar vieną maisto tiekimo tinklą - „Merkio produktai“. Renginyje ūkininkai pristatė sezono gėrybes – šviežias, raugintas, džiovintas daržoves, riešutus, uogas bei didelį susidomėjimą sukėlusias burgundiškas sraiges. „Merkio produktai“ tai irgi tarpinė organizacija tarp ūkininko ir vartotojo, valdanti užsakymus, besirūpinanti logistika bei rinkodara. Tarp „Merkio produktai“ klientų apie 10 proc. sudaro Horeca sektorius, kurį tinklas ateityje planuoja didinti. Renginyje taip pat buvo galima pabendrauti su ūkininkais,padegustuoti jų siūlomos produkcijos.
Labai tikimės, kad tokių renginių pagalba atsiradusios partnerystės bus ilgalaikės ir skatiname, jog ir kaimo turizmo sodybose atsirastų kuo daugiau vietinių produktų, vyktų glaudesnis bendradarbiavimas su vietiniais ūkiais ir turistai turėtų visas galimybes įsigyti kaimiškų gėrybių iš aplinkinių ūkių. Bendradarbiavimas tarp skirtingų sektorių leidžia tobulėti ir būti stipresniais šiandieninėje rinkoje. Vietinio maisto kultūra Lietuvoje pradeda įgauti pagreitį, o mes įgyvendindami įvairius projektus ir dalindamiesi užsienio šalių patirtimi stengsimės kaip įmanoma labiau ją populiarinti. Mąstykime plačiau ir valgykime kuo arčiau mūsų užaugintus produktus!
Renginys buvo organizuojamas įgyvendinant Interreg programos projektą Baltic Sea Food.