Lietuvos kaimo turizmo asociacija palaiko ir skatina vietinių produktų atsiradimą ne tik restoranuose, kaimo turizmo sodybose, bet ir mokyklose bei darželiuose. Galbūt bendradarbiavimo tarp ūkininkų ir restoranų atspirties tašku galėtų būtų mūsų įgyvendinamo projekto „Vietinio maisto tiekimo B2B verslo modelio vystymas Baltijos jūros regione (#R047)“ rezultatas. Įgyvendinant projekto veiklas asociacija dalyvavo gerosios praktikos vizite Švedijoje, kur toks bendradarbiavimas vyksta šioje grandinėje dalyvaujant dar vienam dalyviui – tarpininkaujančiai įmonei, padedančiai ūkininkams ir restoranams rasti „bendrą kalbą“ (Skandinavijos šalių patirtis). Restoranams iškyla problemos dėl kokybiškų vietinių produktų radimo, tiekimo, kiekio, pristatymo laiku ar net sąskaitų išrašymo. Ūkininkai taip pat susiduria su per dideliais logistikos kaštais, per silpnais komunikacijos ir rinkodaros gebėjimais parduoti savo užaugintus ar pagamintus produktus. Tarpinė organizacija – distributorius ar maisto tiekimo tinklas pasirūpina logistika, užsakymais, atsiskaitymais ir rinkodara. Lietuvoje veikiančių maisto tiekimo tinklų klientai daugiausiai yra galutiniai vartotojai. B2B (verslas verslui) modelis, kuomet grandinėje tiekėjai yra vietiniai ūkininkai, o pirkėjai – maitinimo įstaigos – restoranai, kaimo turizmo sodybos, darželiai, mokyklos ar ligoninės mūsų šalyje dar nėra taikomas. Tikimės, kad projekto metu sukurtas B2B verslo modelis, pasinaudojant kitų Baltijos jūros valstybių patirtimi, bus sėkmingai pritaikytas ir Lietuvoje.
Apie diskusiją spaudoje skaitykite daugiau:
http://www.manoukis.lt/naujienos/maistas/kodel-restoranams-maista-tiekia-tarpininkai
Už šios informacijos turinį atsako Lietuvos kaimo turizmo asociacija. Jokiomis aplinkybėmis negali būti laikoma, kad ji atspindi Europos Sąjungos nuomonę.